Algemene voorwaarden

You're Beautiful/ Pattyn Jael

  1. Algemeen en definities

1.1    You're Beautiful, een eenmanszaak naar Belgisch recht, met zetel te Vaarstraat 36, 8470 Gistel en ingeschreven in de Kruispuntbank van Ondernemingen onder het nummer  BE0810881792 , hier rechtsgeldig vertegenwoordigd door Jael Pattyn, (hierna “You're Beautiful” genoemd)

E-mailadres: pattynjael@gmail.be

Telefoonnummer: 0473/491 452

Website: youarebeautiful.be 

1.2 In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder:

(1)              Aanbod: Alle offertes of aanbiedingen gedaan via e-mail, de Website, of social media uitgaande van You're Beautiful.

(2)              Algemene Voorwaarden: huidige algemene voorwaarden

(3)              Consument: de consument (in de zin van artikel 1,2° van het Wetboek Economisch Recht) die een Overeenkomst afsluit met You're Beautiful en hierdoor de Algemene Voorwaarden aanvaardt.

(4)              Dienst(en): één-op-één consults, trajecten, podcasts, online Diensten, live- evenement.

(5)              Dienstverlener: Jael Pattyn of een aangestelde die de Dienst(en) zal leveren in naam en voor rekening van You're Beautiful.be.         

(6)              Klant: Iedere natuurlijke persoon – al dan niet in hoedanigheid van Consument, of een rechtspersoon die een dienst afneemt van You're Beautiful.

(7)              Online Dienst: online cursus, webinar, online workshops, online e-book, masterclasses, etc. (i.e. digitale inhoud cfr. artikel 1701/1, 1° O.BW.)

(8)              Overeenkomst: de overeenkomst aangegaan tussen de Klant en You're Beautiful. De Overeenkomst bestaat uit het door de Klant voor aanvaarding ondertekend Aanbod en deze Algemene Voorwaarden.

(9)              Partijen: You're Beautiful en de Klant samen.

(10)            Product(en): Producten (met uitzondering van de Online Dienst(en)) die de Klant aankoopt bij You're Beautiful.

(11)            Schriftelijk: de communicatie via e-mail of via brief (incl. aangetekend)

(12)            Vertrouwelijke Informatie: alle informatie en gegevens waarvan de Dienstverlener, al dan niet via de Klant, heeft kennisgenomen tijdens de uitvoering van de Overeenkomst.

(13)            Website: yourarebeautiful.be

2. Aanvaarding algemene voorwaarden

Artikel 2. Aanvaarding van de Algemene Voorwaarden

2.1 Deze Algemene Voorwaarden zijn als enige van toepassing tussen Partijen en sluiten de toepassing van algemene of bijzondere voorwaarden van de Klant uit.

Elke Overeenkomst, van welke aard dan ook, tussen de Klant en You're Beautiful wordt aan deze Algemene Voorwaarden onderworpen. 

2.2 Afwijkingen van deze Algemene Voorwaarden zijn slechts geldig indien deze voorafgaandelijk en uitdrukkelijk Schriftelijk werden overeengekomen. 

3. Verbintenissen

Artikel 3. Verbintenissen

3.1 You're Beautiful is door de aard van de dienstverlening gehouden tot inspannings- of middelenverbintenissen en zal dus naar best vermogen volgens de heersende normen van zorgvuldigheid en de regels van de kunst de Dienst(en) verlenen.

3.2 De Klant verbindt er zich toe You're Beautiful en de Dienstverlener zo snel als redelijkerwijze mogelijk op de hoogte te brengen en te houden van alle informatie die (redelijkerwijze) nuttig en nodig is voor de uitvoering van de Dienst.

3.3 De Klant is ertoe gehouden de richtlijnen, meegegeven door You're Beautiful, stipt op te volgen. Het niet-naleven ervan zal het eindresultaat nadelig beïnvloeden.

3.4 In het kader van één-op-één sessie, Workshop en elke aard of -traject, bevestigt de Klant zich steeds stipt aan de afspraken te houden en aanwezig te zullen zijn op het afgesproken uur. De Klant aanvaardt dat het niet respecteren van het aanvangstijdstip tot gevolg kan hebben dat de Diensten niet in totaliteit kunnen worden afgerond, hetgeen het eindresultaat eveneens nadelig kan beïnvloeden.

De Klant aanvaardt in dat verband eveneens dat het traject dient te worden afgerond binnen de in het Aanbod bepaalde termijn. Alle sessies dienen door de Klant binnen deze termijn te worden ingepland. De Klant is ertoe gehouden zijn volle medewerking te verlenen opdat het traject binnen de voorziene termijn kan worden afgerond. You're Beautiful kan geenszins aansprakelijk worden gesteld voor het niet tijdig afronden van het project, indien dit het gevolg zou zijn van tekortkomingen begaan door de Klant. De Klant kan in dat geval geen aanspraak maken op enige vorm van verlenging van termijn. Niet-ingeplande sessies geven evenmin recht op terugbetaling in welke vorm dan ook.

3.5 De Klant aanvaardt bovendien dat You're Beautiful, na het verzenden van een schriftelijke kennisgeving, haar Diensten geheel of gedeeltelijk kan schorsen of zelfs de Overeenkomst kan beëindigen, indien de Klant haar wezenlijke verplichtingen uit de Overeenkomst (waaronder, doch niet beperkt, haar betalingsverplichting) niet (tijdig) nakomt.

4. Dienstverlening door derden

4.1 You're Beautiful kan bij het vervullen van de Diensten een beroep doen op de diensten van derden indien zij dit nuttig of noodzakelijk acht.

5. Aanbod en levering

5.1 You're Beautiful doet steeds een aanbod van haar (Online) Diensten via e-mail, Website of via sociale media.

5.2 Eén op één coach sessies en -trajecten: Voor één op één coachsessies en trajecten werkt You're Beautiful mogelijks een offerte op maat uit. Elk Aanbod voor één op één coachsessies en trajecten is geldig voor een periode van vijf (5) kalenderdagen volgend op de datum van het Aanbod. Het is slechts geldig tot de Klant tot wie het Aanbod is gericht en enkel voor de Diensten, specifiek opgenomen in het Aanbod.

5.3 Intakegesprekken voor een één-op-één consult kunnen door de Klant worden aangevraagd via de Website, waarna een afspraak, dan wel doorverwijzing plaatsvindt. Vervolgafspraken worden volgend op het intakegesprek ingepland of via de module waarbij de Klant toegang krijgt tot de agenda van You're Beautiful

5.4 Producten en Online Diensten : Om een bestelling te plaatsen voor een Product of een Online Dienst, kiest de Klant, al naar gelang het geval – het Product of de Online Dienst op de Website. De Klant vult de gevraagde gegevens en controleert de juistheid ervan.

De Klant is als enige verantwoordelijk voor de door hem/haar ingevulde gegevens.

De Klant wordt via de bestelpagina automatisch doorgelinkt naar de betaalpagina, nadat de Klant de bestelling en gegevens heeft geverifieerd en bevestigd.

5.5 Van zodra You're Beautiful de bevestiging van betaling heeft ontvangen, krijgt de Klant automatisch een bevestigingsmail met inbegrip van een samenvatting van de bestelling.

5.6 You're Beautiful verleent de Klant toegang tot de Online Dienst binnen de achtenveertig (48) uur na aankoop, tenzij uitdrukkelijk anders meegedeeld in het Aanbod.

5.7 Producten worden geleverd binnen de veertien (14) kalenderdagen na aankoop, tenzij anders vermeld.

5.8 Live evenementen en online webinars / masterclasses: Live evenementen en online webinars / masterclasses worden eveneens op de Website aangekondigd. Tickets voor deelname aan deze events kunnen via de Website worden besteld.

De Klant kiest het event en duidt het aantal tickets aan, vult de gevraagde gegevens in en controleert de juistheid ervan.

De Klant wordt via de bestelpagina automatisch doorgelinkt naar de betaalpagina, nadat de Klant zijn bestelling en gegevens heeft geverifieerd en bevestigd.

Na ontvangst van de betaling krijgt de Klant automatisch een bevestigingsmail van zijn betaling met inbegrip een samenvatting van de bestelling.

De tickets voor het live event worden online verstuurd naar het door de Klant opgegeven e-mailadres.

Links voor deelname aan de online webinar of masterclass worden eveneens na ontvangst van betaling verstuurd naar het door de Klant opgegeven e-mailadres.

6. Prijs-en betalingsvoorwaarden

 

6.1 Alle prijzen worden in het Aanbod uitgedrukt in euro en zijn, ten aanzien van de Consument inclusief alle belastingen en ten aanzien van de Klant die geen Consument is exclusief alle belastingen.

6.2 Eén-op-een sessies en -trajecten: Eén-op-een sessies en -trajecten dienen steeds voorafgaand aan de datum van het gesprek volledig door de Klant te worden betaald. Uitzonderlijk kan You're Beautiful gespreide betaling toelaten. Evenwel dient elke sessie, ook in het geval van gespreide betaling, voorafgaandelijk aan het plaatsvinden van de sessie volledig door de Klant te zijn betaald.

6.3 Producten: Eventuele kosten voor levering van een Product zijn niet in de weergegeven prijs opgenomen, maar worden afzonderlijk berekend in de loop van de bestelprocedure, rekening houdende met de wijze en de plaats van levering, alsook in functie van het aantal bestelde Producten.

De totale prijs, inclusief leveringskosten en taksen dient volledig te worden betaald door de Klant voorafgaand aan de levering van het Product.

6.4 Online Diensten: You're Beautiful verleent pas toegang tot de Online Dienst na volledige betaling van de prijs. In het uitzonderlijke geval dat You're Beautiful de mogelijkheid tot gespreide betaling zou toestaan en de Klant nalaat zijn betalingsverplichting tijdig te voldoen, is You're Beautiful gerechtigd de toegang tot de Online Dienst, al dan niet tijdelijk te blokkeren, zonder enige schadevergoeding verschuldigd te zijn.

6.5 Eventuele wijzigingen aan de gevraagde Dienst(en) en/of bijkomende Diensten zullen bijkomend gefactureerd worden overeenkomstig de tarieven die van kracht zijn op het ogenblik dat de wijzigingen/bijkomende Diensten worden besteld/aangekocht. You're Beautiful zal op eenvoudig verzoek per e-mail de geldende tarieven aan de Klant overmaken.

6.8 Indien de Klant niet akkoord gaat met een factuur, dient hij/zij schriftelijk bezwaar aan te tekenen binnen veertien (14) kalenderdagen te rekenen vanaf ontvangst van de factuur. Indien de Klant de factuur (gedeeltelijk) betwist, schort dit de betaling van het onbetwiste gedeelte van de factuur niet op. 

6.9 Indien de Klant geen consument is: Ingeval van gehele of gedeeltelijke niet-betaling van een factuur op de vervaldag is de Klant van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling,  verwijlinterest verschuldigd op het onbetaalde factuurbedrag aan de rentevoet(en) bepaald door de wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand die van toepassing is (zijn) tijdens de periode tussen de datum waarop de Dienst(en) werd(en) geleverd en de datum van effectieve betaling.  Eveneens is de Klant van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd ten belope van 10% van het nog verschuldigde factuurbedrag (met een minimum van 50 EUR) onverminderd het recht van You're Beautiful om een hogere schadevergoeding te vorderen mits bewijs van hogere werkelijk geleden schade.

6.10 Daarnaast is You're Beautiful bij niet of niet-tijdige betaling gerechtigd alle dienstverlening voor de Klant op te schorten, zonder dat You're Beautiful aansprakelijk kan worden gehouden voor enige schade die hieruit zou kunnen ontstaan.  De kosten voor het invorderen van een onbetaalde factuur zijn steeds ten laste van de Klant.

7.Duur en beëindiging van de overeenkomst

7.1 De Overeenkomst tussen You're Beautiful en de Klant is van bepaalde duur behoudens indien schriftelijk anders overeengekomen.

7.2 Een Overeenkomst van bepaalde duur kan door de Klant niet voortijdig worden beëindigd dan met betaling van een verbrekingsvergoeding.

Voor één-op-één sessies en -trajecten is deze verbrekingsvergoeding gelijk aan 30% van het totaalbedrag indien de sessie of het traject nog niet is gestart. Indien de Klant in het kader van deze sessie of het traject reeds toegang kreeg tot online leermateriaal of indien al minstens één sessie van het traject heeft plaatsgevonden, bedraagt deze vergoeding 50% van het totaalbedrag. 

7.3 Eén-op-één sessies kunnen door de Klant Schriftelijk of telefonisch worden verplaatst, zonder dat enige vergoeding door You're Beautiful wordt aangerekend, tot 48 uur voorafgaand aan de ingeplande afspraak. De Klant en You're Beautiful bekijken dan samen wanneer een nieuwe sessie kan worden ingepland.

Ingeval van laattijdige kennisgeving door de Klant, of indien de Klant niet aanwezig is op de sessie zonder voorafgaandelijke verwittiging ziet You're Beautiful zich verplicht de afspraak alsnog aan te rekenen aan de Klant en wordt de sessie niet ingehaald op een later tijdstip.

7.4 De Klant aanvaardt uitdrukkelijk dat tickets voor live evenementen en/of deelname aan online masterclasses en webinars niet terugbetaalbaar zijn. Voor live events stemt de Klant er uitdrukkelijk mee in dat hij, indien hij verhindert is, een persoon naar zijn keuze (en in overleg met You're Beautiful) kan aanduiden om aanwezig te zijn op het live event. Voor online masterclasses en -webinars voorziet You're Beautiful in een replay, indien de Klant niet aanwezig kan zijn.

7.5 Indien één van beide Partijen wezenlijk tekortschiet in de nakoming van haar verplichtingen en na hier uitdrukkelijk en schriftelijk door de andere Partij op gewezen te zijn, deze verplichting niet binnen veertien (14) kalenderdagen alsnog nakomt, is de andere Partij gerechtigd de overeenkomst te beëindigen of te schorsen zonder rechterlijke tussenkomst.

Indien de Klant de Partij is die haar verplichtingen niet nakomt en You're Beautiful om die reden de samenwerking  voortijdig stopzet, dan blijft alsnog de totale prijs verschuldigd aan You're Beautiful.

Indien You're Beautiful de Partij is die haar verplichtingen niet nakomt en de Klant om deze reden de samenwerking stopzet, is You're  Beautiful een schadevergoeding aan de Klant verschuldigd, gelijk aan het bedrag dat werd betaald door de Klant, voor de Diensten waarop de tekortkoming betrekking heeft.

 

8. Herroepingsrecht

8.1. In overeenstemming met artikel VI.47 van het Wetboek Economisch Recht, beschikt de Consument die Producten of (Online) Diensten op afstand bij You're Beautiful bestelt over een termijn van veertien (14) kalenderdagen vanaf de dag van de levering van de Producten of melding dat deze beschikbaar zijn op het overeengekomen afhaalpunt, om You're Beautiful ervan in kennis te stellen dat hij/zij van de aankoop wenst af te zien, zonder enige schadevergoeding en zonder motief te moeten opgeven. Indien deze termijn op een zaterdag, zondag of een feestdag verstrijkt, wordt deze verlengd naar de eerstkomende werkdag. Voor Diensten gaat deze termijn in op de datum waarop de Overeenkomst tot stand kwam. 

8.2 De Consument kan zijn wil om van de aankoop af te zien kenbaar maken via  per e-mail waaruit de wil tot herroeping van de Overeenkomst op onbetwistbare wijze blijkt.

8.3 De Consument moet de Producten onverwijld, doch in ieder geval niet later dan veertien (14) kalenderdagen na de dag waarop hij/zij de beslissing om de Overeenkomst te herroepen heeft meegedeeld, terugzenden naar You're Beautiful.

 You're Beautiful zich het recht voor om de Consument aansprakelijk te stellen en schadevergoeding te eisen voor elke waardevermindering van het Product die het gevolg is van het gebruik van het Product, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het Product vast te stellen.

8.5 Enkel de rechtstreekse kosten voor het terugzenden van het Product zijn exclusief ten laste van de Consument.

8.6 Indien de Klant de Overeenkomst herroept zal You're Beautiful alle tot op dat moment ontvangen betalingen, inclusief de standaard leveringskosten terugbetalen, en dit binnen maximum 14 kalenderdagen nadat You're Beautiful op de hoogte werd gesteld van de beslissing om de Overeenkomst te herroepen. In het geval van een aankoop van een Product kan You're Beautiful wachten met de terugbetaling totdat alle Producten terug door haar in ontvangst werden genomen.

8.7 You're Beautiful zal de gelden aan de Consument terugstorten met hetzelfde betaalmiddel en op dezelfde rekening als die van de oorspronkelijke transactie.

8.8 Indien de Consument een Online Dienst of Dienst aankoopt waarbij zij onmiddellijk toegang krijgt tot de aangekochte Online Dienst of waarbij de Dienst zal worden geleverd binnen de termijn van het herroepingsrecht, erkent zij, in overeenstemming met artikel VI. 53, 13° WER, uitdrukkelijk haar herroepingsrecht te verliezen omdat zij wenst dat de uitvoering of levering plaatsvindt tijdens het herroepingsrecht.

9.Wettelijke garantie

  1. ONLINE DIENSTEN

9.1 You're Beautiful is ten aanzien van de Consument aansprakelijk voor conformiteitsgebreken aan Online Diensten die aan het licht komen binnen de twee jaar na de levering.

9.2 De Consument is ertoe gehouden You're beautiful Schriftelijk en binnen een termijn van maximaal twee (2) maanden te rekenen vanaf de dag waarop hij het gebrek heeft vastgesteld, in kennis te stellen van dit gebrek, op straffe van verlies van zijn klachtrecht.

9.3 Bij een conformiteitsgebrek dat zich voordoet binnen één (1) jaar na de levering van de Online Dienst komt het aan de Consument toe om te bewijzen dat het gebrek bestond bij de levering van de Online Diensten.

9.4 De rechtsvordering van de Consument verjaart na verloop van 1 jaar vanaf de dag waarop het conformiteitsgebrek werd vastgesteld.

9.5 In geval van een conformiteitsgebrek aan een Online Dienst heeft de Consument het recht de digitale inhoud of digitale dienst conform te laten maken (tenzij de gekozen remedie onmogelijk is of in vergelijking met de andere remedies voor You're Beautiful.be onevenredige kosten met zich mee zou brengen), een evenredige prijsvermindering te krijgen, of de Overeenkomst te ontbinden volgens de in de artikelen 1701/11 en 1701/12 O. BW bepaalde voorwaarden.

  1. PRODUCTEN

9.6 De Klant is ertoe gehouden de Producten onmiddellijk na te kijken op zichtbare gebreken op het ogenblik van levering. Zichtbare gebreken dienen door de Klant onmiddellijk, doch uiterlijk 48 u na ontvangst van de levering, aan You're Beautiful te worden gemeld, met een duidelijke omschrijving van de vastgestelde tekortkomingen.

9.7 Daarnaast is You're Beautiful, in overeenstemming met de artikelen 1641 tot 1643 van het Oud Burgerlijk Wetboek, ertoe gehouden de Producten te vrijwaren tegen de verborgen gebreken die de Producten ongeschikt maken voor het gebruik waartoe ze bestemd zijn, of die dit gebruik zodanig verminderen dat de Klant, indien hij het gebrek had gekend, de producten niet of slechts voor een mindere prijs zou hebben gekocht.

9.7 In geval van vaststelling van een verborgen gebrek dient de Klant binnen een korte termijn op te treden, in overeenstemming met artikel 1648 van het Oud Burgerlijk Wetboek. De Klant zal de keuze hebben om ofwel het door een verborgen gebrek aangetaste Product terug te geven tegen integrale terugbetaling van de prijs, ofwel het Product behouden mits gedeeltelijke terugbetaling van de prijs.

9.8 In overeenstemming met artikel 1694quater van het Oud Burgerlijk Wetboek beschikt de Consument voorts ook over een wettelijke garantie van 2 jaar voor ieder gebrek aan overeenstemming dat bestond op het ogenblik van de levering van het Product en dat zich voordoet binnen een termijn van 2 jaar te rekenen vanaf deze levering.  Deze garantie bestaat uit de, voor de Consument kosteloze, herstelling of de vervanging van de defecte Producten.

9.10 Echter, indien de herstelling of de vervanging voor You're Beautiful onmogelijk of buiten verhouding blijkt te zijn of een ernstige overlast voor de Consument zou teweegbrengen, kan door You're Beautiful een gepaste prijsvermindering of een terugbetaling aan de Consument worden voorgesteld, mits teruggave van de defecte Producten door de Consument.

9.11 De Consument is ertoe gehouden You're Beautiful Schriftelijk en binnen een termijn van maximaal twee maanden te rekenen vanaf de dag waarop hij het gebrek heeft vastgesteld, in kennis te stellen van dit gebrek, op straffe van verlies van zijn klachtrecht.

9.12 Deze garantie kan niet worden toegepast indien het defect te wijten is aan een verkeerd gebruik, een externe oorzaak, het slechte onderhoud, de normale slijtage of ieder gebruik dat niet in overeenstemming is met de instructies van You're Beautiful.

9.13 In geval van schade, diefstal of verlies van een Product dat ter herstelling werd ingeleverd, is de aansprakelijkheid van You're Beautiful te allen tijde beperkt tot de verkoopprijs van het Product.

 

10. Aansprakelijkheid

10.2 Partijen hebben geen andere verplichtingen dan deze opgenomen in deze Overeenkomst. You're Beautiful is bovendien enkel aansprakelijk in geval van bedrog, grove fout of opzettelijke fout (met uitzondering van de wettelijke garantie als bepaald in artikel 9 van deze Algemene Voorwaarden).

10.2 De Overeenkomst bevat voor You're Beautiful steeds inspanningsverplichtingen en geen resultaatsverplichtingen. You're Beautiful zal steeds haar uiterste best doen om de Diensten correct te leveren en het beste resultaat na te streven. Zij kan evenwel niet aansprakelijk worden gesteld indien het door de Klant beoogde resultaat niet werd behaald.

10.3 In de hypothese waarin de Klant het bestaan van een grove fout of van bedrog in hoofde van You're Beautiful aantoont, is de schade waarop de Klant aanspraak kan maken beperkt tot de directe, materiële schade die het rechtstreekse gevolg is van de fout die aan You're Beautiful wordt verweten, met uitsluiting van alle andere schade. Deze schade kan in ieder geval niet meer bedragen dan het bedrag dat effectief door de Klant betaald werd in uitvoering van de Overeenkomst. You're Beautiful kan aldus niet aansprakelijk worden gesteld of gehouden zijn tot vergoeding van immateriële, indirecte of gevolgschade, met inbegrip van – doch niet beperkt – winstderving, personeelskosten, omzetverlies, verlies van cliënteel of vorderingen van derden.

10.4 De adviezen gegeven tijdens lezingen, workshops, e-cursussen, e-books, boeken, webinars, masterclasses , live evenementen ed. vormen geen vervanging voor persoonlijk en medisch advies. De Klant is bovendien zelf verantwoordelijk voor het al dan niet en correct implementeren van de adviezen.  

11. Overmacht

11.1 Elke overmachtssituatie bevrijdt de in gebreke blijvende partij, die zich op een overmachtssituatie beroept, van haar aansprakelijkheid wegens niet-nakoming van een verplichting uit hoofde van de Overeenkomst. Onder overmachtssituatie wordt onder meer (maar niet uitsluitend) begrepen: oorlog, oproer, staking, pandemie, epidemie, ziekte, quarantainemaatregelen, brand, overheidsmaatregelen, storm, explosies, natuur- rampen, aardbevingen, hacking en cyberaanvallen, internet- en andere telecommunicatieproblemen, ziekte of werkonbekwaamheid van Jael Pattyn, …

11.2 Indien een overmachtssituatie zich voordoet, zal de in gebreke blijvende Partij dit Schriftelijk laten weten aan haar wederpartij binnen de vijf (5) werkdagen na het optreden van de overmachtssituatie.

11.3 In dat geval worden de verplichtingen van de Partijen tijdelijk opgeschort totdat de overmachtssituatie voorbij is. Tijdens deze (opschortings-)periode zullen de Partijen alle redelijke inspanningen leveren om de gevolgen van de overmachtssituatie te beperken. Zij zullen te goeder trouw onderhandelen over de nakoming van hun respectieve verplichtingen uit hoofde van deze Overeenkomst.

Indien de overmachtssituatie langer dan zes (6) maanden zou duren, kunnen beide Partijen de Overeenkomst Schriftelijk beèˆindigen, zonder dat een rechterlijke tussenkomst of de betaling van een schadevergoeding aan de andere Partij vereist is.

De Klant blijft er evenwel toe gehouden de reeds geleverde Diensten, alsook de reeds door You're Beautiful gemaakte kosten te vergoeden.

12. Intellectuele eigendom

12.1 De Klant aanvaardt dat alle door You're beautiful gebruikte technieken, materiaal, schema’s, voorbeelden, modules, afbeeldingen, beelden en video’s (kortom alle informatie en inhoud gebruikt in het kader van de verlening van de Diensten) eigendom zijn van You're Beautiful en deze beschermd zijn door intellectuele eigendomsrechten. De Klant mag deze intellectuele eigendom niet verspreiden, commercialiseren of verkopen aan derden, tenzij hieromtrent uitdrukkelijk andersluidende afspraken werden gemaakt tussen Partijen.

12.2 You're Beautiful kent aan de Klant een persoonlijke en niet-overdraagbare gebruikslicentie toe om de inhoud van de Online Diensten of Diensten te gebruiken voor persoonlijke doeleinden, of de doeleinden zoals bepaald in de Overeenkomst en dit voor de duurtijd zoals bepaald tussen Partijen.

12.3 Deze intellectuele eigendomsrechten omvatten, doch zijn niet beperkt tot het octrooi-, auteurs-, merken-, tekeningen- of modellenrecht en/of andere (intellectuele eigendomsrechten, zoals al dan niet octrooieerbare technische en/of commerciële knowhow, methoden en concepten, alsook het portretrecht.

13. Geheimhouding

13.1 Partijen zijn gebonden door een geheimhoudingsplicht. You're Beautiful verplicht zich tot geheimhouding van de Vertrouwelijke Informatie die zij van de Klant. De Klant verplicht zich tot geheimhouding van de door You're Beautiful gehanteerde de aanpak en werkwijze en van de inhoud van de Overeenkomst en de inhoud van de Diensten.

13.2 De geheimhoudingsplicht vervalt enerzijds indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak één van beide Partijen verplicht wordt de Vertrouwelijke Informatie aan derden te verstrekken.

14. Gegevensbeschermingsbeleid

14.1 You're Beautiful is de verantwoordelijke voor de verwerking van de persoonsgegevens die zal gebeuren conform de bepalingen van de Verordening 2016/679 van het Europees Parlement en de raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG, gekend onder de Algemene Verordening Gegevensbescherming en de Wet van 30 juli 2018 betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens.

14.2 Voor meer informatie verwijst You're Beautiful naar haar Privacyverklaring op de Website die integraal deel uitmaakt van deze Algemene Voorwaarden.

15. Online diensten

15.1 De toegang tot de Online Diensten is persoonlijk. Account- en inloggegevens mogen niet gedeeld worden met derden.

15.2 Wanneer de Klant zou handelen in strijd met deze Algemene Voorwaarden of op enige manier onrechtmatig handelt of schade toebrengt aan You're Beautiful, dan is You're Beautiful gerechtigd de toegang tot het account – al dan niet tijdelijk – te ontzeggen, zonder dat zij hiervoor enige schadevergoeding verschuldigd is aan de Klant.

15.3 You're Beautiful zal steeds per aangekochte Online Dienst meedelen hoelang de betrokken online Dienst ter beschikking blijft van de Klant.

15.4 You're Beautiful kan niet aansprakelijk worden gesteld indien de inhoud van de Online Dienst tijdelijk niet beschikbaar zou zijn omwille van een technisch defect of andere (telecommunicatie) storing.

15.5 De Klant dient minstens over een e-mailadres en over een internetverbinding, webbrowser en Ipad of computer te beschikken om toegang te krijgen tot de Online Diensten. 

16. Volledigheid en nietigheid

16.1 De Overeenkomst vervangt elke vroegere bestaande overeenkomst en elk vorig mondeling of schriftelijk akkoord tussen Partijen omtrent hetzelfde voorwerp.

16.2 Indien enige bepaling (of deel daarvan) van de Overeenkomst onafdwingbaar of strijdig met een bepaling van dwingend recht zou zijn, zal dit de geldigheid en afdwingbaarheid van de andere bepalingen van deze Overeenkomst niet beïnvloeden en evenmin de geldigheid en afdwingbaarheid van dat deel van de desbetreffende bepaling dat niet onafdwingbaar is of strijdig is met een bepaling van dwingend recht. In een dergelijk geval zullen de Partijen te goeder trouw onderhandelen om de onafdwingbare of strijdige bepaling te vervangen door een afdwingbare en rechtsgeldige bepaling die zo nauw mogelijk aansluit bij het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling. 

17. Toepasselijk recht en bevoegde rechtbanken

Het Belgische recht is van toepassing op alle geschillen die verband houden met of die voortvloeien uit de Overeenkomst waarvan deze Algemene Voorwaarden deel uitmaken.

Tenzij de Klant een consument is, zijn bij eventuele geschillen uitsluitend de rechtbanken van het arrondissement Brugge bevoegd, anders de Belgische hoven en rechtbanken  om kennis te nemen van eventuele geschillen over de Overeenkomst en de bijhorende Algemene Voorwaarden.

Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan de consument beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr. Het te melden emailadres bij het indienen van de klacht is de volgende: pattynjael@gmail.be.

 

Versie september 2024